Dikke doei ! - Reisverslag uit Vredeveld, Nederland van Tessa Visser - WaarBenJij.nu Dikke doei ! - Reisverslag uit Vredeveld, Nederland van Tessa Visser - WaarBenJij.nu

Dikke doei !

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

10 September 2015 | Nederland, Vredeveld

In juli van dit jaar heb ik besloten om voor vier maanden naar Indonesië te vertrekken en vandaag is het zover! Met kiespijn, drie met-spoed-ingelaste-bezoeken aan de tandarts en verstandskies die toch nog maar even getrokken moest, heb ik in de laatste twee weken nog even voor wat extra spanning gezorgd. Als ik dit ‘onvoorziene zaken’ mag noemen, heeft mijn kies er voor gezorgd dat ik op de laatste dag nog HEEL veel moest doen en inpakken. Maar nu de kies getrokken is en de tas gepakt, ben ik bijna klaar om naar Schiphol te vertrekken. Het is tijd om te gaan …

Als pas-afgestudeerde orthopedagoog ga ik de komende drie maanden vrijwilligerswerk doen op een school voor speciaal onderwijs op Ambon (De Molukken). De afgelopen twee maanden stonden in het teken van vaccinaties, een nieuw paspoort, het aanvragen van een visum, het ophalen van Indonesisch geld (met 3,3 miljoen rupiah vertrek ik als miljonair) en het voorbereiden van het werk daar. Ook heb ik kennis gemaakt met Lisanne, waarmee ik straks samen in het vliegtuig stap. Gisteravond hebben we online alvast ingecheckt zodat we tijdens onze horrorvlucht met ZES tussenstops/landingen in elk geval naast elkaar zitten. Mijn arme oren hebben niet zoveel zin in het vliegen.

Op Ambon zullen we vrijwilligerswerk gaan doen voor de stichting LSM Cergas. Vanuit deze stichting zullen we op scholen voor speciaal onderwijs leerkrachten adviseren. Ook zullen we in Kusu Kusu (het dorpje waar we verblijven) Engelse les gaan geven aan kinderen en jongeren. We hebben al enkele uitlegplaten van ‘Geef me de vijf’ in het Indonesisch vertaald en een methode voor Engelse les geregeld. Meer hierover volgt natuurlijk zodra we gesetteld zijn! Na deze drie maanden werken hoop ik nog vijf weken met mijn backpack en mijn wandelschoenen op pad te gaan! Eerst twee weken met Lisanne en de laatste drie weken komt Marten!

Helaas heeft de nutella het niet gehaald tot de tweede inpak-ronde. Mijn tas staat op springen en de nutella staat me vanaf mijn bureau heel zielig aan te kijken. Sorry lieve pot, je moet echt thuis blijven. Echt wie het fenomeen backpacken heeft bedacht, heeft geen rekening gehouden met mij. Hoe kan ik nou vier maanden weg met één tas! Maar oké: na alle lieve berichtjes, bezoekjes, telefoontjes, briefjes, cadeautjes, knuffels en een speciale afscheids-gourmet (!) ga ik zometeen dan toch echt richting douane. Dankjewel voor je last-minute hulp mam, Stressie-Tessie gaat er nu echt vandoor!

Ik hoop jullie de komende maanden regelmatig een update te kunnen geven. Het regelen van internet wordt mijn eerste prioriteit daar haha! Liefs! xx

  • 10 September 2015 - 15:18

    Mariken :

    Wat leuk om te lezen Tessa, ik ga je zeker volgen de komende maanden!
    Heel veel plezier en een goede reis met je zielige oren ;)
    Groetjes, Mariken

  • 10 September 2015 - 15:30

    Rixt:

    Hoi lieve Tessa,

    Ontzettend veel plezier, succes en geluk toegewenst op je avontuur! Wat zul je het gaaf hebben en wat zul je veel dingen meemaken! Geniet ervan en succes met het vliegen :o

    Liefs Rixt

  • 10 September 2015 - 17:07

    Yvonne:

    Stressie-Tessie, ik wens je een hele goede reis en een hele gave tijd daar! Ze hebben geluk met jou. Ik hoop dat het internet daar mee werkt want ik kijk er naar uit je verhalen te horen. Je bent een topper! X

  • 11 September 2015 - 09:58

    De Bossies:

    Nou wij gaan je zeer zeker volgen. Heel veel plezier daar en Geniet.
    Wij vinden het echt SUPER dat je dit gaat doen meid.
    Tot volgend jaar.

    X

  • 11 September 2015 - 13:00

    Mama:

    Lieve dochter!
    Ja veel onvoorziene zaken (alle benoemen we niet), maar we hebben het gered!!
    Alles weer uit de tas en toch nog wat terug in de kast, best lastig voor jou:)
    Gisteren brachten we je naar Schiphol en waren daar onverwacht Simone, Niels en Anneke om jou ook uit te zwaaien. Wat een verrassing! We hebben kennisgemaakt met Lisanne, patat gegeten en dag gezegd. Tranen bij mama en toen bij jou ook, nou ja, hadden we wel allebei mooie schone ogen:).
    Vanmorgen al warempel een whats-appie dat jullie al in Kuala Lumpur waren, al een heel eind op weg.......
    Liefs mama

  • 12 September 2015 - 19:01

    Stella:

    Hey Tessa, wat een enorme uitdaging. Ook ik ga je volgen. Ben wel heel benieuwd hoe het daar gaat. Veel succes! Liefs van je schoonzus ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Dag! Op deze blog zal ik proberen regelmatig te schrijven over mijn avonturen, werk en reizen in Indonesië.

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 5813

Voorgaande reizen:

10 September 2015 - 10 Januari 2016

Het Indonesië-avontuur

Landen bezocht: